Sanatsal Stillerin 10 Meraklı Kaynağı

Sanatı, tek bir dahinin yaratıcı çiçeklenişi olarak düşünmeyi seviyoruz. Her sanatçı, kendilerini en iyi ifade eden ortamı bulmalı ve onu irade gücüyle biçimlendirmeli. Gerçekte, gerçekte, sanat bir boşlukta gerçekleştirilmez (uzay sanatı bir şey oluncaya kadar). Sanat dünyasını istediğiniz sayıda faktör şekillendirebilir. İşte yabancılardan 10 tanesi.


533
533 Beğeni

Sanatı, tek bir dahinin yaratıcı çiçeklenişi olarak düşünmeyi seviyoruz. Her sanatçı, kendilerini en iyi ifade eden ortamı bulmalı ve onu irade gücüyle biçimlendirmelidir. Gerçekte, gerçekte, sanat bir boşlukta gerçekleştirilmez (uzay sanatı bir şey oluncaya kadar). Sanat dünyasını herhangi bir sayıda faktör şekillendirebilir. İşte yabancılardan 10 tanesi.

10 Monet Katarakt

01

Fotoğraf kredisi: Claude Monet

Claude Monet, Empresyonizm’in babasıydı. Bütün hareket, “Gösterim, Gündoğumu” adlı resminin gösterilmesinden sonra seçildi. İzlenimciler eserlerinde ışık ve hareketi önemsiyorlardı. Bu, tuval üzerinde bulanık bir stil olarak görünebilir. Bu bulanıklığın tüm hareketinin, Monet’in göz ameliyatına ihtiyaç duymasından etkilenmesi mümkün mü?

85 yaşındayken kataraktların alınması için ameliyat edildi. Vizyonu ne kadar önce onlar tarafından azaltıldı? Ünlü nilüfer serisi resimlerini inceleyen bilim adamları, zamanla kataraktları kötüleştikçe, bahçenin canlı renklerinin kirlendiğini tespit etti.

9 Vermeer’s Camera

02

Fotoğraf kredisi: Johannes Vermeer

Bir asırdan fazla bir süredir Vermeer’in eserlerini oluşturmak için lenslerle bir çeşit cihaz kullandığı iddia edildi. Tarihsel bir kanıt yoktur, ancak bazı sanat tarihçileri tuvaline bir görüntü yansıtmak için bir kamera belirsizliği kullandığına inanmaya başlamıştır. Resimlerindeki belirli çarpıtmalar, objektifin üreteceği ile tutarlıdır.

2013 yılında, Tim’in Vermeer adlı bir filmi, bir mucitin daha önce hiç çizmemiş olmasına rağmen kendi Vermeer’ını şaşırtıcı bir şekilde boyamak için bir kamera belirsizliği kullandığı bir film yayınlandı. Sanatçı David Hockney, Vermeer’in bu aracı kullandığına ikna oldu, ancak sanat dünyasındaki diğerleri şüpheci kalmaya devam ediyor.

8 Çirkin Ortaçağ Bebekler

03

Fotoğraf kredisi: Paolo Veneziano

Ortaçağ resimlerinde, dini konular egemendir ve hiçbir şey Mesih’ten daha fazla değildir. Oysa ortaçağ sanatındaki birçok bebek yalnızca Kutsal Anne’nin sevebileceği yüzlere sahip. Neden sanat böyle yapılıyor?

Orta Çağ teolojisi bunu açıklayabilir. İsa’nın “mükemmel bir şekilde oluşmuş ve değişmemiş” olarak doğmuş olması gerekiyordu. Bebeğin bu hali, “küçük adam” için Latince bir homunculus olarak tanımlandı. ve yavrularını acımasız, yaşlı adamlar gibi boyanmış olacaktı.

7 Van Gogh’un Renk Körlüğü

04

Fotoğraf kredisi: Vincent van Gogh

Birkaç ressam Vincent van Gogh kadar sevilir. Paletinin canlı canlılığı, onun renk körlüğü olduğunu göstermenin saçma görünmesini sağlar. Ancak Kazunori Asada, van Gogh’un eserlerini inceledi ve sanatçının kırmızıları ayırt etme yeteneğinin olmadığı sonucuna vardı.

Asada ışığı filtreleyerek, van Gogh’un resimlerinin ona nasıl bakacağını ve benzer görme eksikliği olan başkalarına nasıl göründüğünü ortaya koyabilir. Herkes bu teoriye inanmıyor, ama yine de sanatın yaratılmasıyla ilgili ilginç sorular ortaya çıkıyor.

6 Bakire Meryem’in Mavi Pelerini

05

Fotoğraf kredisi: Sassoferrato

Teolojinin sanatı nasıl değiştirebileceğini zaten gördük, ancak ekonomi de bir rol oynayabilir. Bakire Meryem’in Rönesans resimlerinde, neredeyse her zaman mavi bir pelerin giydiği gösterilmektedir. Bu stilistik seçimin arkasında ne var? Ne de olsa, Meryem’in maviye düşkünlüğüne dair hiçbir delil yoktur.

Cevap, Afganistan’a yapılan zor ticaret yollarında yatmaktadır. Ortaçağ ressamının emrinde birkaç parlak mavi pigment vardı. Bu eksiklik, mavi bir mineral olan Lapis Lazuli’nin Avrupa’ya ulaşmaya başlamasından kaynaklandı. Asya dağlarındaki kayaların kazınması, Lapis’i ve ondan yapılan pigmenti, ultramarini (“Denizden” anlamına gelir) oldukça pahalı hale getirdi. Sadece en önemli komisyonlar onu kullanabiliyordu ve bunların çoğu dindardı. Bakire ve Çocuk resmindeki en büyük renk yaması Mary’nin pelerinidir. Sanatçının, bütün paralarını cömertleştirmek istediği yer burasıdır. Ve işte Mary onun mavi pelerini olsun.

5 Mağara Sanatında El Verimliliği

06

Fotoğraf kredisi: Mariano

Tarih öncesi insanı sola ya da sağ elini hayal etmenin neredeyse imkansız görünmesi için kalemlerimizi hangi elimizde tutacağımıza karar vermeye çok alışkınız. Nasıl bilebiliriz?

Eski mağarada en sık rastlanan motifler arasında elinki de vardır. Bir el boyamak yerine, antik ressam ellerini duvara tutup bir tüp üzerinden pigmenti üfleyerek bir taslak bıraktı. Bunu yaptığını hayal et. Hangi elinizi duvara tuttunuz ve hangi tüpü tuttunuz? Çoğu insan tüpü baskın elinde tutardı. Sol ellerin oranlarını mağara duvarlarında sağ ellere inceleyerek geçmişte kaç kişinin sağ ve sol elle çalıştığını bulabiliriz.

4 Mısırlı Sadece Profillere Sahipti

07

Fotoğraf kredisi: Wikimedia

Mısır sanatı, profillerin kullanımına o kadar aşinadır ki, Mısırlıların birbirlerine karşı asla tam olarak bakmadıklarını hayal edebiliriz. Onların bağımsız heykelleri Mısırlıların, turdaki insan formunu tam olarak tasvir edebildiklerini, bu yüzden neden kendilerini sadece resim ve oymalarda gösterdiklerini gösteriyor?

Mısır sanatı, sanatın beklediğimiz şekilde gerçekçi olması anlamına gelmiyordu. Resimler ve oymalar bir nesneyi veya bir insanın özünü, tanınabilir yönlerini yakalamalıydı. Bu yüzden omuzlar tam açık olarak gösterilir, ancak kollar, bacaklar ve yüz tarafı açıktır. Bunun, stilize edilmiş nesneler olarak tanınması gereken Mısır hiyeroglifleriyle nasıl ilişkili olabileceğini düşünün.

3 Lop-Taraflı Erkek Heykelleri

08
Klasik Yunan heykelleri, insan formunu ideal bir biçimde göstermiştir. Vücudun her oranı matematiksel bir uyum izledi. Bu ideal vücudu tüm mükemmellikte göstermek. heykellerin çoğu çıplaktı. Bu, bu idealin her detayını incelemek için zamanı ve eğilimi olanlara izin verir.

Chris McManus, eski Yunan heykellerinin testislerinde asimetriyi inceledi. İnsanlarda, erkekler diğerinden daha düşük ve biri diğerinden daha büyük bir testis var. Çoğu durumda, yüksek olan haktır ve aynı zamanda ikisinin de büyüklüğüdür. Yunan heykellerinde. sağın daha yüksek olduğunu gösterirken bunu buldu. büyüklüğü, aşağı doğru sürükleyerek sanki büyüktü. McManus bunun sembolik bir nedeni olduğuna inanıyor. Eskiler, bir testisin erkek çocuklar ve bir dişi ürettiğine inanıyordu. Birini diğerinden daha büyük göstererek, sanatçı oğullarını yetiştirmede erkeksi kahramanlıklarını öne sürüyor olabilir.

2 Musa’nın Boynuzu

09

Fotoğraf kredisi: Jorg Bittner Unna

Vulgate İncil Katolik Kilisesi tarafından bugüne kadar kullanılan Latince metindir. Tüm çeviri bir yıldırım tehlikesiyle karşı karşıyadır, ancak bu durumda yapılanlardan biri Musa’nın alışılmışın dışında bazı görüntülerine yol açmıştır.

Exodus’un 33. Bölümünde, Vulgate, “Musa, Sina Dağı’ndan aşağı indiğinde, ifadenin iki masasını tuttu ve yüzünün Rab’bin sohbeti karşısında boynuz olmadığını bilmiyordu. Aaron ve İsrail’in çocukları boynuzlu Musa’nın yüzünü görüyorlar, yaklaşmaktan korkuyorlardı. ”Michelangelo’nun Musa heykelinin kafasında çok belirgin boynuzları bulunmasının nedeni budur. Birçoğu tartışıyor ve Septuagint ve Kral James İncil’i, Exodus’un yazıcısının demek istediği gibi, dağdan Musa’nın parlak bir yüzle indiği anlamına geliyor.

İbranice metin karmaşıktır ve hala Vulgate’in doğru anladığını iddia edenler vardır.

1 St Christopher Köpek Başkanı

10
Dini sanatla ilgili başka ne söylenebilir olursa olsun, genellikle konuya saygılıdır. Christopher’ın Doğu Ortodoks Hıristiyan ikonografisinde tuhaf bir şey fark edebilirsiniz. O cynocephalus. Bir köpeğin başı var.

Köpek başlılığının en makul nedeni başka bir yanlış çeviridir. Christopher, Cananeus (Canaanit) olarak tanımlanmaktadır. Birinin bunu Canineus (Canine) olarak yanlış telaffuz etmesi olasıdır. Bundan bir İrlandalı Setter’ın başına bir aziz vermek için bir sıçrama gibi görünebilir, ancak eskilere, dünyanın kenarlarında yaşayan yarı insan ırklarının fikirleri yaygındı. Mısır tanrılarının hayvan başlarına bakan bir gezgin, belki de ikon ressamların hayal gücünü zorlaştırmamalıdır.

.pages_link {font-size: 35px; text-align: center;border-top-width: 1px; padding-top: 22px; border-top-style: solid; border-top-color: rgb(221, 221, 219);}

.Xauthor-bio {display: none;}
.Xpromote {display: none;}

.author-bio p
{
font-size: 18px;
}

.author-bio span.author a
{
font-size: 16px;
}

Kaynak: https://listverse.com/2016/08/12/10-curious-sources-of-artistic-styles/

 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

533
533 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win