Kendi Eserlerini Yok Eden 10 Sanatçı

Vandalların elindeki sanatın yıkılmasına karşı öfkeleniyoruz. Vanity’lerin şenlik ateşi, Bamiyan Budalarının dinamiği, antik sitelerin DAEŞ'in yıkılması. . . Dünyaya bu tür kayıpların bir listesini bulmak için çok fazla düşünmek zorunda değilsiniz. Ancak bazen, yıkımı yapan sanatın yaratıcıları da kendileridir.


531
531 Beğeni

Vandalların elindeki sanatın yıkılmasına karşı öfkeleniyoruz. Vanity’lerin şenlik ateşi, Bamiyan Budalarının dinamiği, antik sitelerin DAEŞ’in yıkılması. . . Dünyaya bu tür kayıpların bir listesini bulmak için çok fazla düşünmek zorunda değilsiniz. Ancak bazen, yıkımı yapan sanatın yaratıcıları da kendileridir.

10 Dionysis Karipidis

01

Fotoğraf kredisi: Antenna News

1997’de Dionysis Karipidis, Yunanistan’daki Portokali plajının kayalarına bir denizkızı heykeli oydu. Yaşamdan daha büyük eseri yüzyıllarca gelgitlere dayanmalıydı, ama şimdi bakmaya başlayanlar onu eski ihtişamı gibi bir şeyde bulamayacaklar.

Sorun, sanatçının heykelle ilgili olarak 522 € para cezası vermesiyle başladı. Sanat eserinin aslında oradaki kayalardan oyulduğundan ve içeri getirilmediğinden, aslında yerel peyzajın yıkımı olduğu anlaşılıyor. Sanatçı ile yerel yönetim arasında birkaç mektup geçti, para cezası ya da para cezası ödemek için girişimlerde bulunuldu. sanatçının adına, ama sonunda, sanatçı kendi eline aldı. Meseleler ve bir kızak çekiç.

Karipidis kendini çıplak bıraktı ve para cezasını protesto etmek ve sahili doğal durumuna döndürmek için yüzünü paramparça eden deniz kızını dövdü.

9 Gerhard Richter

02

Fotoğraf kredisi: Deutsch-Perfekt

Büyük isim sanatçıları ekonomik sihirbazlar gibidir: İnce bir boya katmanından milyonlarca insan yapabilirler. Tek yapmaları gereken, birisinin onları satın almasına izin vermek.

Gerhard Richter boya, fotoğrafçılık ve camdan eserler üreten bir Alman sanatçıdır. 2015’te Abstraktes Bild adlı resmi, yaşayan bir sanatçı için rekor 46.3 milyon dolara satıldı. Fotoğrafları olan elimizdeki ilk çalışmalarının çoğunun ortadan kalkması şaşırtıcı.

1960’lı yıllarda Richter, bazı resimlerinde bir kutu kesici aldı. Diğerleri stüdyosundaki diğer çöplerle birlikte yandı. Bugün, bu işler yarım milyar dolardan fazlaya mal olacak.

Neden bunu yaptı? Onların nasıl ortaya çıktığından memnun değildi. “Bazen fotoğraflardan birini gördüğümde kendi kendime düşünüyorum: Bu çok kötü; bunun veya birisinin hayatta kalmasına izin verebilirdin. ”Fakat aynı zamanda yıkım eylemini“ özgürleştirici ”olarak tanımlamaktadır.

8 Blu

03

Fotoğraf kredisi: r2hox / Wikimedia

Sokak sanatı süreksiz olma eğilimindedir. Kamuya açık ve mülklü olarak yapılan sanatçı, galerilerde resimlerle karşılaşılmayan tehditlere açık bırakmaz. Banksy’nin yok ettiği eserlere adanmış bir Wikipedia sayfası var.

Sanatçı Blu, 20 yıldır Bologna’da duvarlar çiziyor. Sanatçı, duvar resimlerinin yerlerinden alınmasına itiraz etti. Yok edilmek için yok edilmek değil, korunmak zorunda olduklarını. Şehir eserlerini alacak ve onları bir galeriye yerleştirecekti. Blu, “Bu sergi, sadece sokakları ve tüccarları durduracak olan, sokaklarda çekilmiş sanat biriktiriciliğini süsleyecek ve meşrulaştıracak” dedi.

Blu, işini otomatik olarak imha etme konusunda form aldı. 2014 yılında, kentsel gelişmeyi protesto etmek için Berlin’deki duvarlarından birini boyadı.

7 Charles Camoin

04

Fotoğraf kredisi: Charles Camoin

Pek çok sanatçı, eserlerinden kurtulmayı zor buluyor. Charles Camoin, aynı sanat eserini iki kez tahrip etmenin nadir bir ayrımına sahiptir.

1913’teki resimlerinin başarılı bir gösterisinin ardından, Camoin ciddi bir depresif dönem geçirdi. Resimlerinin 80’ini kesti ve pürüzlü kalıntıları attı. Üzücü bir olay ve çoğu sanatçı için bu, meselenin sonu olacaktır. Yine de bir noktada resimler, onları restore eden yazar Francis Caro tarafından geri kazanıldı. Caro daha sonra müzayedeye resimleri koyduğunda Camoin onu dava etti.

Camoin davayı kazandı. Mahkeme, tabloların ikinci ve son kez imha edilmesini emretti.

6 Jasper Johns

05

Fotoğraf kredisi: Jasper Johns

Tüm sanatçıların çalışmaları zamanla gelişir. Bazen bu radikal bir değişimdir; Bazen sadece bir teknik tweaking. Bir sanatçı genç benliğinin çalışmasından nefret etmeye başladığında ne olur?

Jasper Johns, 1954’te bir epifaniye sahipti. “Olmayı ve bir sanatçı olmayı bırakmaya karar verdi.” O ana kadar yarattığı tüm sanat eserlerini aldı ve tamamen yok etti. Sanatlarının bir kısmıyla böyle bir şey yapan diğer sanatçıların aksine, Johns’in erken dönem çalışmalarında hiçbir fotoğraf kalmadı. Johns sanki meşhur Bayrağı ile sanat dünyasına tam olarak girdi.

5 Karlis Rekevics

06

Fotoğraf kredisi: NY Times

Sanatınızın geleceğe güvenli ve sağlam bir şekilde ulaşmasını istiyorsanız, heykel gitmenin yolu gibi görünüyor. Rekevics onun hayatta kalmasını istemiyor gibi görünüyor.

Rekevics, anıtsal sanat eserlerini tonlarca sıva, tahta ve köpükten yapar. Bir serginin sonunda, çalışmalarını bir çekiçle parçalara ayırıyor ve çöp tenekesine koyuyor. Geçmişi, tüm çalışmaların geçici olduğu sahne için bir set tasarımcısı. Rekevics, yıkıcı eğilimlerinin herhangi birinin şovlarından birinden bir şeyler almaya karar vermesi durumunda bir soruna neden olabileceğini kabul ediyor.

4 Francis Bacon

07

Fotoğraf kredisi: Francis Bacon

Francis Bacon’un resimleri dünyadaki en pahalı resimler arasında. Aslında, 2013 yılında Bacon’un triptych’i 142 milyon dolara satıldı ve o zamanlar en pahalı sanat eseri oldu.

1942’de Bacon erken çalışmalarının çoğunu yok etti. Ancak bu bir defalık bir olay değildi. Bacon, kariyeri boyunca yeterince iyi olmadığını düşündüğü, harikaydı ama mahvetmiş olduğunu düşündüğü tuvallerden keserdi. “Sanırım daha iyi tabloları yok etme eğilimindeyim” dedi. “Onları daha da ileri götürmeye çalışıyorum ve tüm niteliklerini kaybediyorlar.” Bacon’un stüdyosu ölümünden sonra envanterine çıktığında, 100 resim bulundu.

Tuvallerin yokedilmesi hikayenin sonu değil. Bacon’un çalışmalarına açlık, tahrip ettiği resimlerden kestirmeler bile binlerce pound satıyor.

3 John Baldessari

08

Fotoğraf kredisi: John Baldessari

Bazen sanatta, yaratım yıkımdan gelebilir. John Baldessari 1970 yazını, kelimenin tam anlamıyla küllerden yeni bir eser yaratmak için 13 yıllık tabloyu tahrip ederek geçirdi.

Sonuç olarak Kremasyon Projesi yapıldı. Sanatçı, arka tablodaki resimlerini yerel krematoryumuna götürdü ve kara kül haline getirdi. Yeni çalışmasının bir bölümünü oluşturan sürecin fotoğraflarını çekti ama aynı zamanda külü de kullandı. Kalıntıları bir semavere yerleştirdi ve ismini ve eserin geldiği tarihleri içeren bir plaket yerleştirdi.

Bu dengesiz bir sanatçının kaprisli eseri miydi? Garip bir şekilde, pratik bir karar Baldessari’nin en ünlü çalışmalarına yol açmış olabilir. 1970’de yer değiştirecekti ve eski eserlerinin hepsini taşımak zorunda kalacaktı.

2 Monet

09

Fotoğraf kredisi: Claude Monet

Monet’in nilüfer resimleri, evinin su bahçesinde uzun yıllar boyunca yapılan bir seri eserlerdir. Onlarca milyonlarca dolara rutin olarak satış yapıyorlar ve dünyadaki müzelerde bulunabilirler. Fakat sanatçının kendi yaşamlarında evrensel olarak sevilemediler. Eleştirmenler washy İzlenimcilik çamurlu ve şaşkın bulundu. Gerçekten de, “Empresyonizm” adı, Monet’in çalışmalarında düzeylenmiş bir hakaretten geldi.

Eleştirmenlerin ona ulaşması mümkün. 1908’de nilüfer resimlerinin büyük bir sergisinden hemen önce 15 büyük tuvali imha etti. Ancak Monet’in eserlerinin gelecek nesiller tarafından nasıl görüneceğini kontrol etme arzusu vardı. Monet, ölümünden hemen önce, kayınpederi 60 resimden kurtulmasını istedi.

1 Michelangelo

10

Fotoğraf kredisi: Marie-Lan Nguyen

Michelangelo’nun ölmüş İsa’yı kucaklayan Meryem Ana heykeli Pieta , Vatikan koleksiyonunun başyapıtlarından biridir. 1972’de akıl hastası bir jeolog Bakire’nin burnunu kıran (izleyiciler tarafından çalınan) bir çekiçle saldırdı. Ancak bu, tartıştığımız sanat eseri değil.

Michelangelo da The Deposition adlı bir Pieta yarattı. Biyografisi Vasari’ye göre, bedenini ve zihnini düzenli tutmanın bir yolu olarak çalıştı. Sekiz yıl boyunca dört figürün heykelinde çalıştı. Sonra bir gün öfkeli oldu ve kırdı. Hasarlı çalışmayı bir arkadaşına geçirdi. Büyük adamın yaptıklarına hayret, neden zarar gördüğünü sordu.

“Hizmetçi Urbino’nun onu her zaman bitirmeye çağıran önemsizliği nedeniyle olduğunu ve bunun dışında Bakire’nin kolundan bir parça kırdığını ve bundan önce hoşlanmayacağını söyledi. orada bir çatlak nedeniyle birçok talihsizlik olması; bu yüzden nihayet sabrını yitirdi, kırdı ve kölesi Antonio olduğu gibi ona vermesi için yalvarmadıysa, onu tamamen yok edecekti. ”

Bu yüzden ders asla hızlıca çalışmaya dahi dahi kullanmaz.

.pages_link {font-size: 35px; text-align: center;border-top-width: 1px; padding-top: 22px; border-top-style: solid; border-top-color: rgb(221, 221, 219);}

.Xauthor-bio {display: none;}
.Xpromote {display: none;}

.author-bio p
{
font-size: 18px;
}

.author-bio span.author a
{
font-size: 16px;
}

Kaynak: https://listverse.com/2016/08/13/10-artists-who-destroyed-their-own-work/

 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

531
531 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win