Freud'un Yeğeninin Hepimizi Kandırdığı 10 Yol (Ve Hala Öyle)

Amcası Sigmund Freud olan Edward Bernays, halkla ilişkiler alanını (AKA propagandası) babayla yatırıyor. Metodları, ürünlerini veya fikirlerini daha cazip hale getirmek için büyük kültürel trendleri değiştiriyordu. İşte tam da bunu yaptığı 10 yol.


564
564 Beğeni

Amcası Sigmund Freud olan Edward Bernays, halkla ilişkiler alanını (AKA propagandası) babayla yatırıyor. Metodları, ürünlerini veya fikirlerini daha cazip hale getirmek için büyük kültürel trendleri değiştiriyordu. İşte tam da bunu yaptığı 10 yol.

Kanepeli orjinal adam olan Sigmund Freud, o insanın düşünce hakkında düşünme biçiminde kalıcı bir iz bırakan tek kan çizgisinin üyesi değildi. Elbette, kızı Anna’nın şimdiye kadarki en az başarılı terapist için aday olarak ün kazandığı iddia edildi. Ancak, Freud’un kendi başarısı ile aynı derecede, etkisinin ölçeği ve kalıcılığı, yeğeni Edward Louis Bernays’inkidir.

Edward Bernays, kitle görüşlerini sallama yeteneğini keşfeden bir Cornell mezunuydu (daha sonra icat ettiği ve denemelerinden birinin adı olarak kullandığı ifadesiyle “mühendislik rızası” olarak nitelendireceği bir süreç). The New York Times tarafından “halkla ilişkilerin babası” olarak tanımlandı ve bu güne kadar pazarlama endüstrisini sürdüren birçok uygulama ve bakış açısı onun yarattıkları. [1]

Bernays, çoğu zaman basit olan ve tüketicilerin muhakeme yeteneklerini ele almayı amaçlayan kendi dönemindeki reklamcılık yöntemlerinden nefret ediyordu. Amcasının çalışmalarına dayanarak, tüketicilerin aslında hiçbir zaman makul olmadığını, ancak güçlü bilinçaltı güçler tarafından yönlendirildiğini varsaydı. Bu güçler manipüle edilebilir ve sonuçta artan sigara satışından savaşın çoğunluğunun desteğine kadar herhangi bir şey olabilir. OG PR insanı size sadece bir ürün veya fikir satmak istemedi, etrafınızdaki toplumun dokusunu değiştirmek istedi, böylece ürün (veya fikir) basitçe, yeni bakış açınıza göre, en belirgin seçenek haline geldi. . İşte varsayımlarımızı, inançlarımızı, gerçekliğimizi yeniden tasarlamasının ve yeniden yapılandırmasının 10 şaşırtıcı yolu.

10. Dünya Savaşı


Geçmişe bakmak ve doğru merceğe baktığımızdan emin olmak bazen zor olabilir. Örneğin, herhangi bir Amerikan savaşının, ABD’nin son yirmi yılda gösterdiği gibi benzer bir zihinsel durumla sarıldığını hayal edebiliriz. Ancak, uzun süredir standart Amerikan politikası (gündelik insanlar arasında politikacılar kadar) dünyanın geri kalanının gerçekte ne iş yaptığımızın olmadığını söyledi. Bu, birinci dünya savaşına girme zamanımızla ilgili doğru değişti, buna rağmen girmesine rağmen, kamuoyu çoğunlukla karşı çıktı. Aslında Edward Bernays’ın ilk büyük ölçekli projesiydi, orduyu Joe’nun savaşın iyi ve doğru olduğuna ikna etmek için bir ekip üzerinde çalışıyordu. Bu nedenle, Bernays, hükümetlerin o zamandan beri ustalıkla ustalaştığı inandırıcıları için bir tabloya göre bir çerçeve sunmaya yardımcı oldu. [2]

Temel olarak genç PR insanını kariyerinin geri kalanı için ayarlayan şey buydu, askeri propagandayı piyasaya aktardı.

Amerikan kahvaltısı olarak 9 jambon ve yumurta


Ne yaptığınızı neden yediğiniz hakkında ne sıklıkta düşünüyorsunuz? Amerikan kahvaltısının jambon ve yumurtadan biri olduğu konusunda uzun zamandır bir fikir var. Aslına bakarsanız, Amerikan yemeklerinde kros turuna katılabiliyor ve çoğunun “Amerikan” gibi bir kahvaltı sunduğunu söyleyebiliyorum: Bu da domuz pastırması ve yumurta. Ancak, bu her zaman böyle değildi. [3]

1920’den önce Amerikan kahvaltısı oldukça hafif ve mütevazıydi, çoğunlukla tahıllar, biraz meyve, belki bir fincan kahve. Daha abartılı yemeğimiz Edward Bernays, Kayın Fındıklı Paketleme Şirketi’ni domuz satışlarını yükseltmesini isteyen bir müşteri olarak güvence altına aldığında ortaya çıktı. Bernays, ABD’de yaklaşık 5.000 doktorun ifadesini toplamak için çalışmaya başladı; Ploy çalıştı. Bernays, Amerikalıların kendilerini daha önemli bir kahvaltı yapmak için ellerinde neler olduğunu biliyordu ve onları yemek için tam olarak onaylanmayan, ancak kesinlikle karşı çıkmayan tanıklıklar ile teşvik etti. O zamandan beri her şeyin jambon ve yumurta kadar Amerikalı olduğunu varsaydık.

8 Renk Yeşil


Bu büyüleyici bir şey. Lucky Strike sigaraları, Bernays’ı satışlarını arttırmak için işe aldıklarında, parlak yeşil bir pakete sahipti. Oylama yoluyla, özellikle kadınların her marka ile çarpıştığı için özellikle markaya karşı olduklarını keşfetti. [4]

Düz yoldan ilerlemek için nadiren biri olan Bernays, şirketten gelen ambalajda bir değişiklik talep etmedi, bunun yerine – moda dergilerinde destekleyici makaleler ekleyerek ve belki de davet edilen herkesin bir ortamda yeşil giydiği “yeşil topları” barındırarak aynı şekilde dekore edilmiş – yeşil rengi için muazzam bir moda trendi yarattı. İşe yaradı. İnsanlar daha fazla yeşil giydi ve oyunun başında görünen Lucky Strike popüler bir marka aksesuarı oldu.

7 kadın sigara içen


Kadınların tüketici olarak hedef alındığı, büyük ölçüde Bernays’in etkisine bağlıydı. Virginia Slims tarafından kontrat altına alınana kadar, bu hoşnutsuzdu, hatta bazı eyaletlerde bile kadınların sigara içmesi yasadışıydı. Ancak Bernays, boğmaca hareketine destek sağlama konusunda bir fırsat gördü. Bir kadın yürüyüşü New York’ta yapıldığında, bir grup katılımcısını aynı anda, işe alınan gazete fotoğrafçılarının hazır kameralarla pozisyonda olduğu bir an aydınlanmaya teşvik etti. [5]

Sonuçta gazetelerde “özgürlük meşaleleri” olarak nitelendirdiği şey vardı. Potansiyel kadın alıcıların yanı sıra devlet hükümetlerinin kurduğu herhangi bir bürokrasinin – beni affet – üzerine sonuçlanan bir tereddüt. Sigara içmek.

Bernays, kadın sigara içenlerin sigara içmeyenlere göre daha ince ve güzel olduklarını öne süren kampanyaları sürdürerek özgürlük meşalelerinin büyük başarısını iki katına çıkardı.

İş Gücünde 6 Saç Ağları


Bu, temsil ettiği etkinin büyüklüğünü düşünmeden bu kadar heyecan verici görünmeyebilir. Bernays saç ağlarına sapan seçmeden önce, kamuoyunda tam olarak hiçbir yerde görünmediler. Bernays’den sonra birçok endüstride ve çevrede ihtiyaç vardı. Bu kolayca, milyarlarca fabrika işçisini, öğle yemeğini hanımefendi, vb., Günlük yaşamı saç fileleriyle zorunlu bir samimiyet içinde olan geçen yüzyılın (ve halen devam eden) devam ettiği bir süre boyunca devam ediyor. Bernay’ın müdahalesi için gerçekten ve tek taraflı olarak minnettar olabileceğimiz durumlarda, yiyeceklerinde başıboş tüyler hakkında pürüzlü olanlar için bu bir örnek olabilir. [6]

5 Sudaki Florür


Su flüoridasyonunun esasları hakkında hala bir tartışma varsa, şimdi ölebilir. Edward Bernays, Alcoa tarafından, büyük satıcısı aluminyum imalatının halk sağlığına yararı olarak ürettiği ortak bir yan ürün (ve düzenlenmiş kirletici) olan endüstriyel sınıf florür sunmak üzere işe alındı. Bernays’in kendisinin işe girdiğini söylediği söyleniyor, çünkü bütün bir milleti kendi iyi sağlık çıkarları için içgüdüsel olarak bildiklerine karşı oy kullanmaya ikna edip etmeyeceğini görmek beni büyüledi. Bulabildiği her sözlüğü ve ansiklopediyi çağırmak gibi yöntemleri kullanmak ve bunları “florlama” üzerine var olmayan bir giriş ekletmek gibi bir yöntemle bütün kavramlara bir otorite duygusu veren, her zamanki gibi uçan renklerle başarılı oldu. [7]

4 Anlık Kek Karışımı


Bir zamanlar anlık kek karışımını kullanmak tembel ev işlerinin bir belirtisiydi. Kendi kendine saygı duyan ebeveyn veya fırıncı kutusundan pasta yapmadı. Aslında, anlık bir şey hala genellikle utanç verici bir beklentiydi. Ancak, Bernays davayla ilgili olarak, çok daha uzun sürmeyecekti. Yokladı, araştırdı ve gözlemledi. Sonunda, adam potansiyel tüketicilerin bir kutudan kek yaparlarsa, ailelerine yeteri kadar vermemiş gibi suçlu hissettiğini anladı. Bu yüzden, üreticilerin sürece attığı basit bir adımı ekledi: bir yumurta. Anında kekle ilgili her şey, biri ayrı satın alıp karışıma dökülen yumurta dışında sağlandı. Bu kolay ekleme görünüşte fedakarlık ve maternal verme arzusunu yerine getirmiş ve hazır kek, serbest pazarın Darwinci aşamasında hayatta kalmıştır. Günümüzün anlık kültürünü etkilemek için bunun ne kadar ileri gittiğini merak edebiliriz. [8]

3 Mühendislik Onayı

propaganda
Giriş bölümünde belirtildiği gibi, Bernays, kitabı “mühendislik izni” olarak adlandırdığı bir fikir üzerine kelimenin tam anlamıyla yazdı. Demokrasinin yıkanmamış kitlelerin elinde bırakılamayacağı, dünyanın varlıklı ve güçlü taraflarının daha düşükleri korumak zorunda olduğu iddiasını sundu. sınıf kendilerinden çaldı. Bu korumayı sağlama yöntemi, oylarını Bernays’in kusursuz hale getirdiği aynı tür kampanyalarla manipüle etmekti;

Bu fikri ilk kez ortaya koyması şüphelidir, ancak sosyal grubu John D. Rockefeller ve Eleanor Roosevelt’in beğenilerini içerdiğinden ve teoriyi pratiğe dönüştürmek için güvenilir bir yöntem modelleyen ilk kişi olarak kolayca verilebilir. 20. yüzyılın ve ötesindeki sosyal ve devlet eğilimlerinde büyük dalgalar yaratacak bir bakış açısı üzerindeki ana etkinin durumu. [9]

2 Cinsel Eğitim


Bernays garip bir adamdı. Ya sadakatsiz ya da eleştirel bir bipolar olarak, liberalizmden muhafazakarlığa, esnek bir doğruluk duygusuyla ya da motivasyon olarak sadece parayla sıçrayan, görünüşte eşit bir coşku ile birtakım karşıt nedenleri destekledi.

Bu yüzden, üst sınıfların toplumun geri kalanını manipüle etmedeki rolü hakkındaki fikirleri ilerici bir şey değil gibi gözükse de, kitlelerin cinsel bir eğitim aldığını görmek için çok çalıştı. O zamanlar sansür ve polislerle savaştı, destek göstermek için sahte bir komite kurdu ve hedef kitlesini zührevi hastalıklar konusunda eğitmek isteyen bir tiyatro oyununun çalışmasına izin vermek için gezegendeki en zengin ve en ünlü insanlardan bazılarını topladı. Eğer Bernay’ler bugün hayatta olsaydı, böyle bir M / O iklim değişikliği inkârını teşvik etmek ve Planlı Ebeveynlik’i finanse etmek gibi bir şey olabilirdi. [10]

1 Başkanlara Tanıtım


Bir ABD başkanının ilk tanıtım kampanyalarından biri Bernays tarafından yaratıldı. 1924 seçimlerinde görev yapan Calvin Coolidge, görünüşe göre çok gergin biri tarafından algılandı, bu yüzden PR danışmanı ünlü ziyaretlerini ve Beyaz Saray’ın çimlerindeki Vaudeville performansını düzenledi. Bugün Amerikan seçimlerine eşlik eden medya sirkine bakarsak ve bunların gerçekte TV şovları ve hatta yetişkin çizgi filmleri gibi görünme derecelerini merak ediyorsak, bu, hepsini mümkün kılan an olabilir.

Görebildiğiniz gibi, Edward Bernays, büyük insan gruplarını, hepimizin dünyayı görme biçiminde sıklıkla büyük ve kalıcı değişiklikler yapmak için manipüle etme konusunda yetenekli bir beceri kullandı. Aklımızı değiştirme konusunda çok açık bir güce sahip bir adam hakkında herhangi bir kaygı hissedersek, en azından internet çağında hayatta olmadığı için şükredebiliriz, Dünya’daki neredeyse herkes yanlarında kolay teslimat sağlayan bir cihaz taşıdığında davranış koşullandırma uyarıcı-cevap modelinde uyarıcı. Başka bir deyişle, her cebinde bir telefonla, Bernays gerçekten kasabaya gitmiş olabilir. [11]


Pazarlama ve halkla ilişkiler hakkında daha fazla listemiz var. Çok Korkunç 10 Yabancı Pazarlamaya Bir Bakış Açın, En İyi 10 Tasarım Pusulası İşletmelerin Para Harcamalarını Sağlayın.

.pages_link {font-size: 35px; text-align: center;border-top-width: 1px; padding-top: 22px; border-top-style: solid; border-top-color: rgb(221, 221, 219);}

.Xauthor-bio {display: none;}
.Xpromote {display: none;}

.author-bio p
{
font-size: 18px;
}

.author-bio span.author a
{
font-size: 16px;
}

Kaynak: https://listverse.com/2019/09/26/edward-bernays-freud-tricked-us/

 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

564
564 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win